LT15 Pilana pomaže škotskom učitelju, da dokaže održivost tradicionalnog drvnog zanata
Po Wood-Mizer, Europe
Oznake
James Thomson iz Glenrothesa u Škotskoj pokrenuo je “Thomson Timber” 2007. godine. Prethodno školovan za inženjera strojarskog dizajna, radio je u Australiji i Edinburghu prije nego što se vratio kući i počeo podučavati obradu drva prije dvadeset godina.
“Inspiracija je došla od mojih učenika”, prisjeća se James. “Jedan od klinaca mi je rekao: 'Zašto nas učiš raditi tradicionalnu stolariju, kad je velika vjerojatnost da ćemo svi raditi u tvornicama, kad izađemo iz škole?”. - trebao bih im pokušati pokazati, gdje su te tradicionalni vještine su još uvijek potrebne.”
Pitanje je bilo prilično relevantno, pa je James otkrio gdje su tradicionalne vještine obrade drva još uvijek ključne u današnjim industrijama. Izgradnja vrhunskog namještaja bila je jedno područje, a restauratorski radovi na starim zgradama s hrastovim okvirom diljem Ujedinjenog Kraljevstva. Međutim, područje koje je privuklo Jamesovu pozornost, bilo je ponovno oživljavanje interesa za građevine s drvenim okvirom od stupova i greda.
James je odlučio da bi izgradnja drvenog okvira bila izvrstan način da djeci ilustrira korisnost svojih vještina obrade drva. Uz sudjelovanje lokalnih drvnih tvrtki koje su donirale drvo, James je vodio izvannastavni tečaj, a oni su zajedno s djecom izgradili konstrukciju od drvene konstrukcije.
“Pokušavao sam potaknuti djecu da pogledaju druge mogućnosti zapošljavanja”, kaže James. “To je bila poanta svega.” Međutim, kada je zgrada bila gotova, nekoliko sponzorskih drvnih tvrtki reklo mu je, da u tom području postoji potražnja za takvu gradnju i da bi se trebao dalje potruditi.
Godine 2007. zaposlio se je s punim radnim vremenom u “Thomson Timber”, nakon što je izgradio nekoliko probnih zgrada, koje su se brzo prodale. Otkrio je da su njegova različita iskustva u strojarstvu, iskustvo s stolnim izdavaštvom i malo marketinga značajno pridonijeli njihovom uspjehu. Njegovo poznavanje programa “AutoCAD”-a učinilo je projektiranje zgrada i standardizaciju tradicionalnih tehnika i stolarije lakšim i učinkovitijim.
“Moj sin Craig radi sa mnom puno radno vrijeme. Diplomirao je umjetnost i filozofiju,” dalje napominje James, pomalo se smiješeći. “Strahovao sam kamo će njegova karijera ići s diplomom umjetnosti i filozofije. Njegova je sposobnost vizualizacije stvari u tri dimenzije - nikad mu ne morate nešto reći dvaput. Osim toga, sam je naučio rad sa programon “AutoCAD.”
“Thomson Timber” se nalazi istočno od Glenrothesa, u Škotskoj. Mjesto je ruralno, unutar kratke vožnje od obale i Edinburgha. Mjesto se pokazalo idealnim. Posjećuju lokalne sajmove i izložbe i generiraju puno upita sa svog štanda s drvenim okvirima. Ljude prirodno privlači štand, a dok razgovaraju o mogućnostima, mnogi razgovori rezultiraju budućim radom.
“Ljudi koji imaju konje, ako to možete tako opisati,”- dalje navodi James - “ su ljudi koje obično imamo kao klijente.” Zajednički nazivnik među njihovim klijentima je da posjeduju zemlju, konje ili oboje. Njihova posljednja emisija bila je “Blair Castle Horse Trials”, blizu Pitlochryja u Škotskoj, a ta je emisija rezultirala s više upita prvog dana nego bilo koja druga predstava na kojoj su prisustvovali.
“Ako pogledate što je danas na tržištu, iudustijske [gotove zgrade] izgledaju previše slabe”, kaže James. “Ljudi ne vole tu slabost i radije bi potrošili više i imali nešto što će trajati cijeli život.”
James u početku sjedi s klijentom i raspravlja o njegovim idejama. Dok razgovaraju, on skicira-planira- preliminarni trodimenzionalni crtež nadogradnje kuće, štale, sjenice ili bilo čega drugog o čemu bi klijent mogao sanjati. Dok on skicira, razgovaraju o općim parametrima projekta, po potrebi unoseći izmjene u plan.
James zatim daje službeni prijedlog i crtež uza obradu u AutoCAD-u, koji generira točan popis materijala i konačnu ponudu za projekt. Kada se dogovori cijena, James će često napraviti maketu projekta i još jednom ga pregledati s klijentom.
“Prema mom iskustvu, taj praktični pristup je od vitalnog značaja, mogu uzeti model i pomicati ga u prostoru”, kaže James. "Mogu odlučiti pomaknuti vrata, dodati drugu vrstu prozora ili malo promijeniti orijentaciju." Izrada modela pomaže mu da razmisli kako želi postići neke od tehničkih spojeva i stolarije na konačnom projektu.
James je nekoliko puta upotrijebio svoje računalne vještine kako bi model ugradio na sliku dvorišta klijenta. Ova vizualizacija daje im točan uvid u to kako će izgledati konačni projekt ili osigurava da zgrada neće ometati njihov postojeći pogled na more. Ovaj dodatni napor pomogao je finalizirati više od jedne narudžbe.
“Prema mom iskustvu, taj praktični pristup je od vitalnog značaja gdje mogu uzeti model i pomicati ga u prostoru”, kaže James. "Mogu odlučiti pomaknuti vrata, dodati drugu vrstu prozora ili malo promijeniti orijentaciju." Izrada modela pomaže mu da razmisli kako želi postići neke od tehničkih spojeva i stolarije na konačnom projektu. James je nekoliko puta upotrijebio svoje računalne vještine kako bi preklopio fotografiju modela na sliku dvorišta klijenta. Ova vizualizacija daje im točan uvid u to kako će izgledati konačni projekt ili osigurava da zgrada neće ometati njihov postojeći pogled na more. Ovaj dodatni napor pomogao je finalizirati više od jednog posla.
Nakon što završi projektni plan, tada počinje pravi posao. Debla se često biraju prije nego što se obore, kako bi se ispilila na ispravnu duljinu rezovi. Daljnji odabir odvija se dok biraju i odabiru odgovarajuće trupce za svaku komponentu zgrade.
Zatim se trupci dopremaju na njihovu pilanu, kako bi se ispilili u grede ili stupove. Stupovi, na primjer, moraju biti ispiljeni iz središta stabla – srca u kvadrat , tako da će se, kada se budu utezali u budućnosti, utegnuti jednako na sve četiri strane.
"To je jedan od glavnih razloga, zašto imamo vlastitu pilanu", objašnjava James. “Nismo mogli dobiti komercijalne pilane, da nam isporuče određene profile iza trupaca. U drvenim okvirima za zgrade, to je bitno. Moramo znati, da možemo koristiti određene sječe stabača iz određenih područja, znajući unaprijed. na koji način će se drvo utezati i izobličiti.”
Pilana “LT15” je cjenovno, prvi korak u visokokvalitetno piljenje za vlastite potrebe. Iako je jeftinija, Jamesova pilana se godinama pokazala prilično robusnom i sposobnom rezati promjere do 70 cm i duljine do 5,4 metra.
Grede i stupovi pile se malo sa nadmjerom, jer Jamesova pilana uključuje dodatni nastavak za završno blanjanje i oblikovanje.
“Prednost što je Wood-Mizerova blanjalica-profilirka je na istim tračnicama kao i pilanski stroja LT15 a to znači da nikada ne moramo skidati to drvo sa stroja dok nije gotovo,” navodi dalje James. "Možemo ga blanjati točno kako želimo, a to nam daje lijepu površinsku završnu obradu za unutarnje drvene dijelove i preciznu blanjanu gredu za koju možemo lako izraditi referentne površine za tradicionalnu stolariju."
Nakon što je greda ili stub kvadratni i glatki, pregleda se prema projektu u AutoCAD-u , koji se koristi za precizno označavanje mjesta spojeva. Oni se zatim dube lančanim dlijetom za utore i tradicionalnim dlijetom.
U “Thomson Timberu” se općenito izrađuje probna montaža, bilo djelomično ili cijeli projekt. Za projekte koje je nepraktično sastaviti u potpunosti, oni imaju pri ruci praktične montažne urezne i klinovne spojnice, kako bi se uvjerili da sve stoji kako treba.
Zbog zahtjeva kupaca za zgradom, koja bi se mogla lako rastaviti, James preferira mehanički raszvljivi sustav povezivanja za spajanje njegovih dijelova u odnosu na tradicionalnu nerastvljivu metodu utora i čepa.
“Naišao sam na desetak različitih metoda spajanja,” prisjeća se James, “ali po mom mišljenju, najjednostavniji i najučinkovitiji način spajanja drva je korištenje “TimberLinx” sustava. Cijela zgrada može se virtualno sastaviti samo pomoću Alan ključa. Možemo napraviti zgrade, od gore do dole u nekoliko sati, bez posebne opreme ili posebnih vještina.” Jedan od Jamesovih ciljeva je iskoristiti ovaj sustav na način da može prodati manje zgrade kao “Učini sam” komplet, što svakako zvuči obećavajuće kao područje poslovnog rasta.
Oni oblažu zgradu pomoću oplata-izoliranih ploča na šperpločama. Unutrašnjost se može obojiti ovisno o konačnom izgledu, koji klijent želi. Ploče se mogu koristiti kao krovna izolacija, što im omogućuje da zgrada bude vjetro i vodonepropusna u istom danu.
Između većih projekata zaokuplja ih izgradnja skladišta drva za ogrjev, namještaja i kamina. Prodaju takove oplate po cijeloj Britaniji i koriste široku traku za brušenje širine 1,2 metra za proizvodnju oplata i stolnih ploča.
“S moje točke gledišta,” govori James, “mogućnost proizvodnje predmeta. koji će me nadživjeti i korištenje zanatskog umijeća potrebnog da to postignem, je vjerojatno glavna atrakcija mog poslovanja. Smatramo da naši klijenti provode puno vremena sjedeći u zgradi, samo gledajući zgradu, umjesto da gledaju kroz prozore! To je veliki kompliment.”